Part Of Atieyra's Life
Seorang Hamba
Tuesday 3 June 2014 • 02:50 • 0 comments

Assalamualaikum & Hye :)

Hi ! *lambaitangansambilbuatmukakiut .

Okay today Tieyra nak story korang pasal seorang hamba Allah ni. Die ni senior Tieyra. He already 18teen okay ? haha
Die sangat-sangat baik. Tak tau nak kategorikan die macam mane. Bagi Tieyra dia nampak perfect. Tieyra sukee die sebab AGAMA dia. Bukan sebab muke die handsome ke ape. Tapi die memang handsome *buatmukacool . HAHA.

Kadang-kadang rase malu sangar sebab kawan dengan orang yang hidup die penuh dengan ilmu AGAMA tau? Malu sebab kite ni jahil ilmu AGAMA. Sape tak malu wehh ? Kalau korang jadi aku pun korang akan rase bende yang same. Rase segan nak bercakap pasal agama sebab kite ni taktau ape-ape.

Bayangkan the first time die chat Tieyra. die pesan bace lay Quran selalu. tenangkan jiwa semua :') Ya Allah tak tau nk cakap macam mane rase terharu die tu menusukk ke hati. Ayat die simple je tapi menusuk ke hati & jiwa !

Ya Allahh ! Rase macam *Mulianya dia . Allah turunkan die untuk aku rase nikmat ISLAM. Bahagiaa tu tak payah cakap lah kan ?

awak hebat , awak bila dgr je ayt2 Allah, kalam2 Nabi terus tersentuh n beramal dgn sungguh2.

Tak tau nak cakap macam mane bile die cakap macam ni. Tapi sebenarnye die tak tau betapa susahnye aku nak berubah :'(

then i just said : I am very lucky to have u. Very very lucky. You teach me  a lot. And I learn a lot from you.
die cakap :not me..Allah yg sentuh hati awak n bagi hidayah kat awak,mmg Allah takdrkan pertemuan kita supaya awak makin rpat dgn dy.saya ni wasilah je@jalan.. tp yg bg lesson tu Allah.

Malu bile orang cakap macam tu. Die nangis sebab sedih dengar cerita pasal muslim yang teraniaya dekat Rohingya. Murninya hati die.

Die selalu bagi video-video agama. Video yang tak pernah lerlintas langsung dekat benak ni nak bukak. Tapi bile die bagi video-video tu . Apa yang aku boleh buat cuma menangis. Aku rase berdosa. Hati aku tersentuh. Kenape tak dari dulu aku beriman sentiasa & sentiasa ingat Allah. Akuu lupa/ lagha dengan DUNIA. Aku dah tersasar jauh baru aku nak berbalik ke dunia Asal. Ya Allah ! Bersyukurnye aku sebab ade die & Zahid yang selalu tolong aku dalam ilmu AGAMA. Bersyukur sangat.

Tak tau nak cakap macam mane rase berdosa tu tetap ade dalam hati walaupun sekelumit. Lepas Nash bagi video kenape kita banyak diuji.
Baru aku tau kenape aku diuji dengan banyak bende.
Korang search lay sender video tu ye ? hehehe :) Tapi ape pun. Ingatlah ! Allah terlalu sayangkan kite. Macam-macam DIA buat untuk kita dapat pahala. Untuk pengetahuan korang jugak. Duduk dengan orang BAIK pun dapat PAHALA. Apakan lagi BERKAWAN. Apakan lagi BERKAWAN BAIK. Apakan lagi berkongsi ILMU AGAMA. BERDAKWAH !

Menangis aku tulis entry ni. Tak pernah lagi aku tulis entry sampai menangis. :') Aku menangis sebab bersyukur. ! Bersyukur ! Alhamdulillah :* :) :D



Welcome to my blog . Please navigate around happily. I am Nor 'Atirah Basirah or you all can call me Atieyra. And follow me if you like to ;> Don't forget to leave your footsteps so I can visit you back ;3 bold italic underline strike

Diary About Link Stuff


Hi ! Nice to meet you. Lets read my story ! :)


Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Owner: Atieyra Ira