Part Of Atieyra's Life
Hati. Bersihkan
Friday 10 July 2015 • 22:18 • 0 comments

Assalamualaikum gaiss

Sejak kebelakangan nii aku terlampau berusaha untuk jadi yang terbaik di mata semua orang. Sampaikan kadang2 aku seksa diri aku sendiri. Perlu ke aku teruskan semua ni ?

Aku nak jadi yang terbaik. Seriously aku memang sangat malas dalam semua perkara. All the things. Tapi at least aku berusaha untuk berubah. Tapi why eh ? Semua orang nak tentang apa yang aku buat. Orang lain tak faham aku nak apa sebenarnya. Aku nak diri aku ! Aku nak jadi diri aku yang lebih baik. Bukannya macam sekarang.

Aku sering kali terasa hati dengan orang ssekeliling dlm banyak perkara. Tapi aku diamkan. Aku jadikan katakata yang kadang menyakitkan tu sebagai pembakar semangat aku. Tapi...
Entahlah . Hati aku dah rak kuat. Aku cuma nak dekat dengan Allah tu je. Tu je niat utama aku. Seterusnya aku nak bahagiakan ibu bapa aku. Aku nak jadi anak solehah. Salah ke impian aku tu ? Sampai bila aku nak hidup terkonkong dalam dunia yang aku sendiri tak kenal. Tak tahu. Tak faham. Aku bukan diri aku. Sampai bila semua ni nak berakhir. Aku dah muak. Sepatutnya tolong lah aku. Aku tak mampu dah.

Harini aku rase macam dah putus asa. Aku tak macam orang lain. Yang selalu ucapkan kata sayang dekat parents diorang. Aku bukan jenis macam tu.  Aku terlampau ego. Aku selalu dengki bila tengok kawan kawan aku call mak ayah diorang. Cakap sayang mak ayah diorang. Cakap rindu. Mesti bahagiakan dapat rasakan semua tu ? Jujur dari hati. Aku sangat dengki. Aku impikan semua tun pernah juga aku cuba untuk berkata-kata macam tu. Tapi lidah ni kelu. Aku tak mampu nak berkta-kata. Ego tu terus terusan menebal.

Sampaikan semua benda yang aku buat ssemua salah. Tak nampak ke usaha aku untuk tunjukkan rasa sayang tu. biar aku tak luah melalui kata kata. Biar aku luahkan melalui perbuatan aku. Sebab yang lain aku tak mampu. Aku selalu berdoa supaya Allah tak patahkan hati aku untuk teruskan apa yang aku impikan.
Entahlah. Aku rasa sekarang aku takrahu apa yang aku rasa. Aku cuma mampu menangis seorang diri. Fikir apa lagi yang harus aku buat.

Aku tahu. Allah tak bagi dugaan yang takmampu hambaNya tanggung. Tapi, aku rase terlampau berat dugaan ni.

Tiap hari. Tiap masa. Selalu saja cerita yang diceritakan oleh Cg Khairani terngiangngiang di telinga & fikiran aku.

DOA ANAK DERHAKA, ALLAH SWT TAK AKAN PERNAH MAKBULKAN SELAGI IBU BAPA DIA TAK MAAFKAN.

Astaghfirullah. Hanya ada dua kategori anak dalam Islam. anak yang soleh & anak derhaka.

Anak yang soleh dijanjikan syurga dan anak Derhaka dijanjikan neraka buatnya.
Cuba kau renung diri kau ?

Tahap mana kah kita ?

Seringkali si ibu terasa hati dengan kita. Di kategori manakah kita ?
Layakkah kita dipanggil anak soleh ?
Siapakah kita dimata Allah ?

Bermain difikiran aku bersama air mata. Ya Allah terlampau banyak dosa yang aku lakukan. Mampukah aku menjadi anak solehah yang didambakan ? Cermin diri bak kata orang.

Ya Allah, kau masukkanlah kami dalam kategori anak yang solehah Ya Allah. Kau jauhkanlah kami daripada ciri ciri anak derhaka ya Allah.

Sekadar renungan buat semua. In sha Allah. Dapat membuka pintu hati . Amin.

Doakan kejayaan aku.
Pt3 2015
Maaf sebab lame tak update blog.

Assalamualaikum




Welcome to my blog . Please navigate around happily. I am Nor 'Atirah Basirah or you all can call me Atieyra. And follow me if you like to ;> Don't forget to leave your footsteps so I can visit you back ;3 bold italic underline strike

Diary About Link Stuff


Hi ! Nice to meet you. Lets read my story ! :)


Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Owner: Atieyra Ira